Po konzultacích řekli

„Lenko, pro mě jste člověk, který mi umožnil se v 37letech znovu narodit, začít žít nový pro mě mnohem lepší život“

„Děkujeme za přednášku Generální úklid života, jste pro nás inspirativní element a budeme z přednášky čerpat ještě hodně dlouho!“

Více …

5 tipů, jak si zvýšit sebevědomí po mateřské

napsala: Lenka Černá

Narození dítěte a první roky s ním doma, to je pro každou z nás krásné a nezapomenutelné období. Když ale naše mateřská končí a my se chceme navrátit do práce, může se nám zdát, že už nejsme pro zaměstnavatele tak profesně i lidsky zajímavé. Můžeme trpět nízkým sebevědomím a máme strach si hledat novou práci odpovídající naší kvalifikaci. Jak si jej tedy zvýšit a najít si práci, která by nám vyhovovala? 

Tip číslo 1 – Napište si pozitivní seznam

Umíme na sobě hledat chyby a neustále posloucháme našeho vnitřního kritika. Umění je se pochválit a vidět na sobě pozitiva, která máme. Tak tedy, vezměte si papír a napište si na něj všechny své pozitivní vlastnosti a přednosti. Tento papír si každý den přečtěte a připomeňte si, jak jste skvělá! Klidně jej noste s sebou na pohovory a než vkročíte do budovy, nebojte se přečíst si svůj pozitivní seznam. Pomůže vám v sebevědomí i v tento stresový moment!

Tip číslo 2 – Chvalte se před zrcadlem 

Často mým klientům doporučuji, ať se naučí chválit a podporovat nahlas před zrcadlem. Díky tomu, že se vidíte, mají vaše slova větší sílu. A tak, když se ráno líčíte, řekněte si nahlas pro sebe: „Mám se ráda“ nebo „Vážím si sama sebe“. Není to zcela jednoduché, avšak uvidíte, jakou to má sílu!

Tip číslo 3 – Zjistěte příčiny vašeho podceňování

Pokud každý den posloucháte vašeho vnitřního kritika a neumíte ho zastavit praktickými pomůckami, budete muset zjistit kořeny vašich nepříjemných stavů. Proč si nevěříte a proč se cítíte méněcenná? Mnohdy naše podceňování řídí náš způsob výchovy, který ovlivňuje naše takzvané emoční naprogramování. To se dá rozklíčovat pomocí odborníka nebo kouče. V každém případě se dá se sebevědomím pracovat a pokud vám to nejde o samotě, nebojte se na sobě zapracovat s profesionálem. 

Tip číslo 4 – Pečujte o svůj vzhled i zdraví

To, jak se oblékáme, upravujeme a vystupujeme, ovlivňuje vnímání nás samotných. Když se ráno namažete voňavým tělovým mlékem, dáte si hezký parfém a pěkně se obléknete, hned se budete cítit lépe. Kromě toho na pohovoru má oblékání zásadní vliv na jeho výsledek! Pokud se chcete sama se sebou cítit lépe a důvěřovat si, začněte u vizáže včetně výběru kvalitního spodního prádla. Stejně tak začněte více sledovat, co vkládáte do úst a v jakém stavu je vaše zdraví. Zdravé potraviny a pohyb vám dodají více energie a díky tomu se budete cítit zase o stupínek lépe!

Tip číslo 5 – Mějte dny pouze pro sebe

Jsme k dispozici dětem, manželovi, přátelům, ale sebe mnohdy posouváme na zadní pozici. A to je velká škoda, protože bychom přece měly být pro sebe ty nejlepší kamarádky. A tak dejte si jeden den v každém měsíci pouze pro sebe. Mějte hlídání, nevařte a nestarejte se o druhé. Zajděte si sama na oběd, na masáž nebo se jen jděte projít do lesa. Travte čas sama se sebou a přemýšlejte také nad sebou, vaším životem a budoucností. Když jste sama se sebou, je to vždy ta nejlepší investice, kterou sama sobě můžete dát!

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Hledáte řešení pro váš problém? Vyzkoušejte si koučink na vlastní kůži. Již během jednoho sezení s koučem můžete získat náčrt řešení. Seznam mých koučů naleznete zde…. Seznam startovacích koučinkových programů naleznete zde…

Doporučujeme: Škola pro ženy.cz LenkaCerna.cz |

Copyright © 2015  MindCorp s.r.o. | O společnosti | Ochrana osobních údajů | Volná místa |

rss