Po konzultacích řekli

„Lenko, pro mě jste člověk, který mi umožnil se v 37letech znovu narodit, začít žít nový pro mě mnohem lepší život“

„Děkujeme za přednášku Generální úklid života, jste pro nás inspirativní element a budeme z přednášky čerpat ještě hodně dlouho!“

Více …

Nenechte si z hlavy udělat skládku

napsala: Lenka Černá

“ Devadesát procent lidí se nechá vést a je jim jedno kam“

Počítali jste někdy, kolik reklamních oslovení vás potká na jedné cestě do práce či na nákup? Jednou jsem si s počítáním dala práci a zjistila jsem, že na trase dlouhé jeden kilometr na mě číhalo přesně 83 reklamních sdělení. S podivem jsem také zjistila, že jsem schopna vyjmenovat více než deset inzerentů a produktů, které mě na této či jiné cestě potkali. Můj mozek jednoduše během jízdy vstřebával nabízené informace, aniž se musel soustředit. Stal se houbou, která jen nasává, podvědomě vyhodnocuje a ukládá informace. Až půjdu nakupovat a budu potřebovat nový mycí prostředek, určitě si vzpomenu na ten z billboardu.

Od jednoho chytrého člověka jsem slyšela, že obyvatelé planety se rozdělují na ty, kteří konzumují, a na ty, kteří ovlivňují. Těch, kteří konzumují, je 90%! Zkuste si uvědomit, jaké informace přes den vstřebáváte a do jaké míry ovlivňují vaše myšlení a dlouhodobé rozhodování. Podívejte se, co nejčastěji působí na váš mozek.

Reklama, reklama a zase reklama

Nejčastější ovlivňuje naše rozhodování. Reklama na nás číhá na každém rohu. Denně jezdíme po dálnicích plných billboardů. Máme puštěné rádio, ve kterém slyšíme více reklamy než hudby, díváme se na televizi, čteme časopisy, vyhledáváme na internetu. Kvůli každé nové reklamě sice neběžíme ihned do supermarketu, nicméně každé reklamní sdělení se ukládá do našeho podvědomí. Pak při rozhodování, jaké máslo koupíme, nás naše vlastní hlava upozorní, že je i to nové máslo, které je prý takové a makové.

Všichni mají, měl bych také

V současné době máme na trhu rozmach hypoték. Uzavřete smlouvu ihned, zítra takovou cenu nedostanete. Mnoho lidí  podlehne silnému argumentu: „Proč bych dával cizímu, můžu si platit vlastní“ a vybere si takovou hypotéku, kterou nemůže v budoucnosti finančně ustát. Ostatně, stejná situace nastala v USA před několika lety. Přišla hypoteční krize a domy se prodávaly i za poloviční cenu. Poplatky i úroky vzrostly a lidé neměli dostatek volných financí na jejich splácení. A když chtěli řádně dostát svým závazkům, museli hledat druhou práci. Hezký výhled do budoucnosti. Pravidlo zde zní jasně, nedělejte ihned, co dělá většina. Pokud se rozhodujete o zásadních finančních půjčkách, nejdříve zvažte, zda na ně dlouhodobě doopravdy máte, a až poté řešte, zda jsou výhodné.

Noviny a média

Další „výživou“ pro váš mozek je tok informací o politickém a společenském dění. Pokud často používáte větu: „V novinách ale psali“..a považujete média za absolutně pravdivý zdroj informací, patříte k těm devadesáti procentům konzumentů. Cílem vydavatelů novin je hlavně prodávat, a to mnohdy za jakoukoliv cenu. Nikoho dnes nezajímají obdivuhodné pozitivní činy a jen malé procento novinářů touží psát o světě, jaký doopravdy je. Média „živí" skutky zlodějů, lhářů a podvodníků. Čím extrémnější jejich skutky jsou, tím více se médium prodává.

Primární autority

Primární autorita je osoba či instituce, kterou náš mozek vyhodnotí jako absolutně pravdivou. U dětí jsou to rodiče, u dospívajících a dospělých kolektiv, společenské organizace a národní nálada. Vše, co tyto autority činí, je vždy mozkem jedince vyhodnoceno a přijato jako pravdivé.

Naše základní rozhodovací procesy se formovaly hlavně v době dětství.  Kromě rodiny má na naše současné rozhodování také vliv společenská a náboženská výchova, která udává morální a hodnotový systém každé osobnosti.  Primární autority však mohou být pro rozhodování jedince absolutně destruktivní. Zamyslete se tedy nad tím, co vás primárně vede k vašemu rozhodování. Zda se vydáváte směrem, kterým chcete, nebo směrem, který by se líbil vašim rodičům, vašemu spolku či církvi. Poznáte to jednoduše podle toho, jak se při rozhodování cítíte. Pokud vás hlava vede cestou přizpůsobování a necítíte se při tom dobře, rozhodujete se špatně a je na čase to změnit.

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Objednejte si nové motivační CD Aleše Kaliny- „I ty se můžeš cítit dobře“

Doporučujeme: Škola pro ženy.cz LenkaCerna.cz |

Copyright © 2015  MindCorp s.r.o. | O společnosti | Ochrana osobních údajů | Volná místa |

rss