Po konzultacích řekli

“Lenko, pro mě jste člověk, který mi umožnil se v 37letech znovu narodit, začít žít nový pro mě mnohem lepší život”

“Děkujeme za přednášku Generální úklid života, jste pro nás inspirativní element a budeme z přednášky čerpat ještě hodně dlouho!”

Více …

Špatný vztah – špatná výchova

napsal: Aleš Kalina

Syn přišel na svět horlivý a plný síly. Svět mu připadal tak nádherný, že nevěděl, na co dříve sáhnout, proto raději osahával všechno. Svět byl pro něj tak úžasný, že jej chtěl poznat celý, uchvácen krásami stvoření, bzučením včel, zpěvem ptáků, poletováním vrabců, západem slunce i návalem nekonečných proudů vedra i zimy.

Voda v rybnících jej přitahovala společně s proudící vodou potoků. Nebylo času večer na přemýšlení, protože padl únavou a usnul. Na druhý den hned z rána se opakoval podobný příběh. Chtěl všechno poznat, chtěl prozkoumat každou končinu života a život mu k tomu nabízel mnohá zákoutí, vůně, a dobroty.

Život malého dítěte se stával dnem ode dne nádhernější cestou za poznáním. Ptal se každého na všechno a zaplavoval své okolí tisíci otázek. Nemohl na všechno přijít sám a dospělí se zdáli chytřejší, a schopní zodpovědět všechny ty palčivé otázky, které probublávaly do jeho malého mozku.

Denní poletování nemělo konce, a to se ještě nestihl vypravit za hranice svého rodného domu. Denně proběhl každý kout zahrady, denně objevoval mnoho nového a okouzlujícího, aby si doplnil novinky do své hlavy a mohl se zájmem potvrdit, že život je fascinující.

Jeho překypující horlivost však nebyla všem po vůli. Blízcí odmítali jeho otázky a nebyli ochotni mu na ně odpovídat. Ptal se proto více, aby okusil pouze pocit odmítnutí a překážení. To mu z počátku nevadilo, ale když se s tím setkával častěji, začal si uvědomovat, že jeho otázky mohou okolí vadit. Vrhnul se proto na čtení. Miloval dětské knihy a prosil každého, aby mu z nich četl. I zde se však setkával s nepřízní. Nezbývalo mu tedy nic jiného, než sedět u televize a nasávat z ní různé výklady a popisy toho, co ho tolik zajímalo. Co se ale nestalo – prý televize škodí a může se na ni dívat pouze za odměnu, a to jenom určitý čas.

Vrhl se tedy dalším směrem a začal trávit více času venku, aby mohl poznávat a více vstřebávat krásy kolem sebe. Spřátelil se s novými kamarády a výpravy za poznáním začaly nabývat na kráse. V kolektivu se dá dělat tolik nádherného. Hraní her, poznávání stromů a různé jiné vylomeniny, jež podporují kreativitu a motoriku malého těla.

Brzy však přišly další zákazy a malinkému nebylo dopřáváno ani dýchat čerství vzduch. Verdikt zněl každý den jasněji a jasněji: pouze dvě hodiny denně! Nic moc pro malého kloučka, který tolik miloval život a chtěl si jej užívat co největšími doušky.

Začal si proto vodit své malé kamarády k sobě do pokojíčku. Alespoň tak, budeme si hrát doma. Obklopil se hrami a knihami, aby si s dětmi mohl společně hrát alespoň doma, i když venku svítilo slunce. Zanedlouho však přišel i o toto. Do jeho domova byl kamarádům zakázán vstup. Prý nosí špínu a mají prach v teplákách.

Hezký svět se začal malému kloučkovi postupně měnit v peklo. Neustálé vyhrožování a zakazování, končící mnohokrát vyřčením trestu, se stalo denním chlebem. Nevinný tvor nechtěl nic jiného, než žít tak, jak žijí ostatní děti. Chtěl poznávat svět, chodit ven a dýchat čerstvý vzduch, přátelit se s jinými dětmi.

Postupně mu začalo být jasné, že domov nemusí být příjemným místem, že ti dva rodiče doma nemusí být jeho přátelé a že je lepší nic neříkat, aby nepřišel další trest a nové výčitky a ponižování. Uzavřel se proto do sebe a své království si ukryl pod postelí. Tam totiž jeho maminka nedosáhla klackem, a když byl schovaný a neviděla ho, nic mu nevyčítala.

Proč tito lidé měli vlastně dítě? Proč přivedli na svět potomka? Aby mu dávali najevo, že je navíc, že ho nechtějí a že na něj nemají čas? Proč raději nezůstali sami, než aby zdeformovali nevinného a nasadili do jeho hlavy 1200 Emočních rovnic? Rozum mi zůstává stát.

Rozborem situace jsem zjistil, že rodiče tohoto člověka byli zcela nekompatibilní. Ani neměli být spolu a již od začátku to věděli, ale neměli sílu se rozejít. Rozvod byl pro ně nepřípustný. Zůstali celý život spolu v utrpení, v nepochopení vlastních povah, nevěrní. Ptám se: K čemu takový život a vztah?

Jaké děti budete jednou vychovávat vy? Jste se svým partnerem spokojeni? Víte, že váš partner může být dobrým rodičem vašich dětí? Víte, že se svým partnerem budete s to zůstat celý život a společně vytvořit neopakovatelné prostředí pro vaše potomky? Nevíte? Tak do toho vztahu raději nevstupujte a už vůbec nechtějte spravovat tento vztah potomkem, prosím.

Přečtěte si také:

Testy partnera

Výchova dětí, strašák nebo hračka?

Objednejte si CD Aleše Kaliny „Základní principy výchovy dětí“

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Doporučujeme: Škola pro ženy.cz LenkaCerna.cz |

Copyright © 2015  MindCorp s.r.o. | O společnosti | Ochrana osobních údajů | Volná místa |

rss